Jobba med oss
Arbeta tryggt och professionellt med The Wedding Agency - bli en del av vårt frilansande team av bröllopskoordinatorer och eventhandledare
Vill du fortsätta skapa magiska bröllopsdagar, men slippa en stor del av det administrativa arbetet?
Hos The Wedding Agency tar vi hand om administration, marknadsföring och kundhantering, så att du kan ägna dig åt det du brinner för – att skapa parens drömdag.
Det finns bara fördelar.
Att arbeta med The Wedding Agency ger dig trygghet, säkerhet och professionell utveckling inom bröllops- och eventbranschen. Som en del av vårt team får du bättre betalt för din tid (än genomsnittet för dagskoordinering), samtidigt som vi hanterar administrationen åt dig. Vi erbjuder jobb för bröllopskoordinatorer och eventpersonal både i Sverige och utomlands, och är en idealisk partner för dig som vill ta steget in i branschen eller utvecklas vidare i din karriär.
Vi stöttar dig.
The Wedding Agency erbjuder en stabil och säker arbetsmiljö för bröllopskoordinatorer och eventpersonal. Vi tar hand om administrationen, vilket låter dig fokusera på att leverera enastående service. Oavsett om du är erfaren eller ny i branschen, erbjuder vi möjligheter för att arbeta både i Sverige och internationellt, och ger dig de verktyg och resurser du behöver för att lyckas och växa inom bröllops- och eventbranschen.
Vi tar hand om det tidskrävande:
Marknadsföring, bokföring, kundanskaffning och administration blir vårt ansvar. Vi matchar dig med uppdrag som passar just din stil och personlighet – du behöver bara fokusera på att leverera en fantastisk upplevelse.Fokus på dina styrkor:
Du slipper sälja in dig själv. Vi sköter hela processen fram till bokning och förser dig med allt material och verktyg du behöver för att leverera på topp.Trygghet och stabilitet:
Hos oss blir du del av ett varumärke där du får möjlighet att välja hur många uppdrag du vill ta på dig, samtidigt som du har stöd av ett starkt team.
Om du blir sjuk, täcker vi upp, och du får en trygghet som vanligtvis annars inte finns som ensam företagare.Utveckling och gemenskap:
Vi erbjuder regelbundna workshops och utbildningar för att stärka dina kunskaper och hålla dig inspirerad. Dessutom blir du del av en gemenskap av likasinnade kollegor.Professionellt stöd:
Vi tillhandahåller planeringslistor, budgetverktyg och checklistor för att göra det enkelt för dig att arbeta effektivt och leverera högsta kvalitet till varje kund.
Om du känner att detta är en möjlighet som passar dig, hör gärna av dig för att diskutera vidare.
Vanliga frågor
-
Som en del av vårt team ges du friheten att välja vilka uppdrag du vill ta dig an, utan några förpliktelser att acceptera alla jobb.
När du väljer att arbeta med oss, ansvarar du för kunden med vår fulla support i ryggen.
Vi hanterar all fakturering, avtal och administration direkt med kunden, så att du kan fokusera helt och hållet på att leverera en fantastisk upplevelse för brudparet på deras stora dag.
-
Vi har tydliga överenskommelser med kunden om vad som ingår i tjänsten, vilket gör att du slipper lägga ner tid på att förklara detaljer eller hantera administrativa uppgifter. Detta är ett utmärkt sätt att få bra "på-dagen" jobb utan att behöva lägga för mycket tid, så att du kan fokusera på dina andra uppdrag eller ditt heltidsjobb.
-
Du har alltid vår fulla support. Skulle något oväntat inträffa som gör det omöjligt för dig att arbeta på dagen, backar vi upp och ser till att allt löser sig smidigt.
-
Absolut! Vi uppmuntrar dig faktiskt att ha ett eget företag som du kan fakturera genom. Det är även en fördel om du är i branschen.
Det vi ber dig om är att inte marknadsföra samma tjänster som vi och att du i ditt företag är tydlig med att just “på-dagen” koordinering sker i samarbete med oss. -
Ersättningen sker via fakturering.
-
Om du tycker att det låter intressant, tveka inte att höra av dig till oss med en presentation och motivering till varför du platsar som en av The Wedding Agencys koordinatorer.
Vi ser fram emot att ha dig som en del av vårt professionella, passionerade och helt fantastiska team!
-
Vi vill kunna särskilja mellan en Senior Wedding Planner och en Junior Planner utifrån deras erfarenheter och de specifika kriterier vi har för varje nivå.
(Personen i den här rollen är vanligtvis relativt ny på arbetsmarknaden/hos The Wedding Agency eller har begränsad erfarenhet av att planera och organisera evenemang. En junior event planner assisterar oftast mer erfarna eventplanerare "Senior Planners" och hjälper till med en mängd olika uppgifter relaterade till att skapa och genomföra evenemang.)Det är också viktigt för oss att vi ser en balans i att kunna värdera tjänster på ett rättvist sätt, både för branschen som helhet och för kunderna. Vi förstår att ordet "junior" kan ha olika associationer, men för oss handlar det mer om hur vi kommunicerar det, än om själva titeln. Vi kommer att testa detta under den första säsongen och därefter utvärdera om vi behöver justera titlar eller formuleringar för att uppnå den effekt vi är ute efter.
När du jobbar med oss, har du vårt team i ryggen. Vi hanterar all fakturering, avtal och administration direkt med kunden, så att du kan fokusera helt på att skapa en fantastisk upplevelse för brudparet. Vid behov backar vi upp dig om något oväntat skulle inträffa, så att du kan känna dig trygg i alla lägen.
Som en del av vårt nätverk får du möjlighet att träffa och umgås med andra bröllopskoordinatorer som kollegor, genom regelbundna och roliga träffar. Vi värdesätter kunskapsdelning och utveckling, och ser till att du har tillgång till det senaste materialet och verktygen för att hålla dig uppdaterad och växa inom branschen.
Kommer du in som Junior Planner hos oss har du alla möjligheter att sedan fortsätta till Senior Planner.